Få kunderne til at skrive godt om dig

Rigtig mange skriver godt om sig selv på nettet – det er de færreste der sviner deres egen virksomhed til. Rigtig mange glemmer dog, hvor vigtigt det også er at få andre til at anbefale ens virksomhed. Indlægget her handler umiddelbart ikke om SEO, men gør det nu alligevel. Få et tip eller to, når du er på jagt efter positiv kundeomtale.

Der findes et hav af gode grunde til at arbejde på at få så meget positiv kundeomtale så muligt. Jeg har valgt to af dem ud, til nærmere forklaring:

Kunderne: Jeg ved ikke med dig, men jeg vil hellere handle hos et firma som har en masse anbefalinger. Det bekræfter mig i at jeg har valgt den rigtige e-butik, og at jeg ikke bliver snydt. At nogle få anmeldelser er negative spiller ikke den store rolle for mig, da der altid vil være en konkurrent som anmelder for at skade, eller en total emsig kunde.

Reputation Management: Ved at forebygge tidligt, er der rigtig mange, der kan spare en masse penge på dyr reputation management. Både fordi at de kunder der føler sig dårligt behandlet, kan se at der ikke tegner sig et mønster af andre med samme oplevelse, hvilket måske resultere at de ikke vælger at skrive om deres dårlige omtale på nettet. På den anden side, vil det være meget hurtigere at få eksisterende sider med positiv kundeomtale, til at ranke godt i forhold til nyoprettede sider med god omtale. Og da tid er penge, er det også et sted hvor du kan spare mange penge!

Inden du går i gang med at lokke dine kunder til at anmelde dig, skal du have styr på din virksomhed. Hvis du yder en rigtig dårlig service, kan det få den modsatte effekt – en masse dårlige anmeldelser. Gør dig derfor klar om du kan stå inde for din virksomhed, og hvordan du vil reagere på dårlige anmeldelser.

Når, lad os så komme i gang! Det mest benyttede site til anmeldelser af virksomheder i Danmark er Trustpilot. Måske har du allerede nogle anmeldelser derinde, uden at du ved det – er det ikke tilfældet, er du snart på vej til at få det.

Trustpilot har nogle smarte stykker grafik, der viser dine brugere den aktuelle TrustScore. Hvis du allerede har nogle anmeldelser, er det en rigtig god idé at integrere sådan en fætter på din hjemmeside. Så kan stamkunderne nemlig få øjnene op for at de kan anmelde dig, samtidig med at ny forbrugere kan se hvor god din kundeservice er.

Mange af dem der er tilmeldt dit nyhedsbrev, har handlet i din butik før (hvis du da har et nyhedsbrev). Husk derfor at nævne i dit nyhedsbrev, at der er mulighed for at anmelde din virksomhed. Mange benytter også mails hvor der oplyses track and trace, her kunne du måske også finde plads til at skrive en smule om trustpilot. Hvem ved – måske udlodder du et par gavekort til udtrækning, blandt alle dem der anmelder dig?

Når du så er ved at have en masse positive anmeldelser er det tid til lidt linkbuilding. Det er nemlig ikke kun dem der søger på trustpilot.dk der kan have glæde af anmeldelserne, men også alle andre der googler dit firmanavn via Google. Ville det ikke være dejligt hvis resultat nr 1. når man søgte efter dit firma var jeres hjemmeside, og nr. 2 var en masse positiv omtale?

/ Emil Blücher

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *