Hold ikke mere end du kan love…

Jeg har i dag været på jagt efter et nyt HD-kamera, og i den forbindelse læst anmeldelser på trustpilot af de netbutikker, som sælger den vare som jeg efterspørger. Jeg blev i den forbindelse påmindet om en ting: Virksomheder der lover mere end de kan holde, får bølle-bank af deres kunder!

Et punkt havde flere butikker ikke styr på, nemlig leveringstiden. På den ene side kan man tænke ”herre gud, får jeg den ikke i dag så kommer den i morgen”, men på den anden side sidder der også folk, der er dybt afhængige af at pakken kommer frem til tiden. Kommer pakken ikke frem til tiden hos en af de omtalte personer, kan du næsten være sikker på at vedkommende ikke handler mere hos dig – nogensinde. Er du uheldig skriver vedkommende også dårligt om dig på nettet, hvilket kan resultere nye kunder vælger en anden leverandør i stedet for dig.

Det hyppigste tilbagesvar fra virksomhederne som jeg ser, er at ”det er ikke vores skyld – det er Post Danmarks”. Men hvad kan kunden bruge det til? De butikker der angiver leveringstiden, burde også love deres kunder, at de ville betale for returportoen, hvis leveringstiden ikke bliver overholdt og kunden ønsker at returnere sit køb. For at øge sandsynligheden for at kunden får en god oplevelse alligevel, samt at kunden vender tilbage for at handle, kunne det desuden være rigtigt smart, hvis virksomheden sendte en undskyldning pr. brev med et lille gavekort på 100 kr. Det er peanuts i det samlede virksomhedsbudget, sammenlignet med hvad reputation management koster!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *