E-shop: Ingen produktbeskrivelse ranker bedst – hvorfor?

I forbindelse med et møde, jeg havde i dag med en e-shopejer, fik jeg stillet spørgsmålet “hvordan kan det være at vi ranker bedre, på de varer som ikke har en produktbeskrivelse” I dette indlæg fortæller jeg hvad grunden var – og dermed hvordan det kan undgås.

Som de fleste ved er Google en tekst-junkie: jo mere tekst jo bedre! Derfor skulle man tro, at Google ville placere de sider, som havde en dejlig lang produktbeskrivelse højere, end dem der næsten slet ikke havde tekst overhoved.

Det var dog i tilfældet her, da webshoppen havde et stort problem, som de dog er begyndt at rette op på nu: duplicate content. Alle produktbeskrivelserne var taget fra producentens hjemmeside – hvilket alle konkurrenterne også gjorde. Det kunne Google bestemt ikke lide, hvilket medførte at flere af de sider uden nogen produktbeskrivelse rankede meget bedre. Alt i alt et godt tegn der fortæller noget om, at hvis en side næsten uden tekst kan ranke godt, vil en ny side med unik tekst ranke meget bedre!

Jeg kan ikke sige det tydeligt nok: Google HADER duplicate content – så undgå at dine tekster er ens med andre tekster der findes rundt om på nettet, hvis du ikke vil straffes!

/ Emil Blücher

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *