Gringos tænker “out of the box”

Lige siden at jeg startede min blog, har jeg gjort det klart at jeg ønskede en personlig blog, hvor jeg også ville have muligheden for at skrive et indlæg eller to der handler om andet end SEO i ny og næ.

Dette blogindlæg er inspireret af et spisested, der leverede mad til en 50 års fødselsdag som jeg var til i weekenden. Spisestedet forstod at tænke kreativt, og udnytte en mulighed som mange andre ikke gør. Læs med og lad dig inspirere!

Som sagt: jeg var til 50 års fødselsdag i Roskilde, hvor fødselaren havde valgt at få mad udefra. Den stod på mexikansk, hvilket “Gringos” sørgede for. Men i stedet for bare at leverer en masse termobokse og foliebakker, for derefter at “stikke af igen”, forstod restauranten at tænke “out of the box”. Om deres koncept er noget som andre benytter, ved jeg ikke. Uanset hvad fortjener det dog lidt omtale!

Fødselaren blev mødt med et smil, hvorefter at hun fik et telegram fra Gringros med en lille hilsen. Derefter fik børnene balloner til stor glæde for de fleste.

Hver gæst fik herefter en “sådan-bygger-du-en-taco-guide” ved sin tallerken, så de vidste hvordan de skulle angribe buffeten. Bordet, væggene og maden blev herefter dækket med logoflag i alle mulige størrelser, samt pyntet med farvestrålende glimmer-dimser. Postkort, klistermærker, små hæfter om restauranten historie, menukort og en masse andet blev herefter placeret på bordet, så gæsterne havde en masse at kigge på.

Tryksagerne var udformet med andet end kun et logo på – de havde en reel nytte- og hyggeværdi, og bar derfor ikke så meget præg af “reklame”. Det hele blev sluttet af med at der blev taget et par billeder til deres hjemmeside, hvorefter gæsterne fik mulighed for at skrive en kort besked, der ville blive vist sammen med de 3-4 billeder fra festen.

Jeg tror at næsten alle gæsterne efterfølgende vidste hvor maden kom fra, så de også selv havde mulighed for at besøge restauranten, eller alternativt selv købe mad ud af huset derfra.

Derudover fik de også billeder af kunder der nyder deres produkt – det er da noget af en reference til deres hjemmeside! Billederne var oppe samme aften, sammen med billeder fra mange andre fødselsdage, samt festlige begivenheder i restauranten.

Tænk over om du også kan gøre det som du er god til, en lille smule anderledes. Lykkedes det for dig, kan det have stor effekt!









Held og lykke!

/ Emil Blücher

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
Gringos tænker "out of the box", 4.0 out of 5 based on 1 rating

4 thoughts on “Gringos tænker “out of the box”

  1. Johannes Andersen

    Fedt nok at de havde balloner med til børnene og en taco-guide, det virker egentlig meget oplagt at gøre.

    At de så lige går over-the-top og virkelig gør alt er jo imponerende og noget som har gjort et positivt indtryk må man sige (ellers var der vel ikke kommet et blog-indlæg :P) Dog tvivler jeg på det er rentabelt at gøre ved alle de steder de bringer mad ud til, men det er vel bare når bestillingerne har en vis størrelse.
    Det er i sig selv jo også smart da man så lige giver den en ekstra skalle når der er mange til stede = reklame over for en masse mennesker uden at det koster meget ekstra ift. hvis det var et lille arrangement. Derudover er der omtalen og gæsterne som nok også snakker positivt om Gringos til festen.

    Svar
  2. Christian Petersen

    God inspiration, det undrer mig også tit hvor uinspirerende og kedelige mange virksomheder er i deres markedsføring. Der er langt imellem snapsne, hvor man ser noget nyskabende.

    Alt kan selvfølgelig ikke være nyt og anderledes, men det er tit at hvis man lige hiver sig selv lidt i nakken, så kan man nemt og på ret kort tid optimere og gøre sin kampagne lidt anderledes – og det betaler sig.

    Jeg tror ofte det er dovenskab eller mangel på motivation, der gør at så mange bare markedsfører sig som alle andre (eller ikke gør noget).

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *