Brug af blogs til SEO

Ifølge mange har et hvert firma med respekt for sig selv en  twitter-profil, facebookgruppe, blog samt andre kendte web 2.0 tjenester. Men hvad skal der til før siderne bliver en succes?

“Sådan en blog må vi ha´ – det er vist moderne” har mange virksomhedsejere nok tænkt – fair nok! Hvad de bare glemmer, er at det ikke er nok at oprette sig hos en tjeneste, uden at levere indhold. For at indsatsen ikke kun bliver en omkostning (både tid- og pengemæssigt), kræver det nemlig indhold med en hvis substans, som bliver udgivet jævnligt.

Virksomhedsblogs kræver også, at du tør – og har tid til, at gå i dialog med dine kunder. En blog er nemlig ikke kun envejskommunikation, da du må forvente at dine blogposts bliver kommenteret – både med ris og ros. Sletter du, eller undlader du at svare på brugernes kommentarer, kan det blive fatalt for dig og din virksomhed. Gør for guds skyld ikke som Superbest efter kødskandalen, hvor de åbnede deres blog for at gå i dialog med kunderne, for så at lukke ned igen kort tid efter. Det er trods alt bedre at folk snakker skidt om din forretning på din egen side, hvor du har mulighed for at forsvare dig, i stedet for et sted hvor du kan risikere, ikke at kunne komme i kontakt med forfatteren af kritikken, hvis du ønsker at løse personens problem. Dårlig omtale er sjældent et problem for virksomheder hvis de har en rigtig god undskyldning, og altså ikke vælger at tie problemet ihjel.

Til sidst vil jeg også lige minde dig om, at virksomhedsbloggen ikke skal gå alt for meget op i markedsføring. Det skal også være noget, som normale mennesker ønsker at læse. Skamros af egen virksomhed, og tekster om sig selv skrevet i 3. person flertal kommer du ikke langt med!

Held og lykke!

/ Emil Blücher

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *